Reklamační řád
Reklamační řád
Jakostní a váhové reklamace dodávek je kupující - odběratel povinen uplatňovat u prodávajícího - dodavatele.
- Jakostní reklamace
- Jakost dodávek je určena parametry jednotlivých druhů tuhých paliv podle katalogů prvovýrobců (dolů, koksoven).
- Prodávající neodpovídá za vady jakosti tuhých paliv, které byly způsobeny po splnění dodávky nebo byly způsobeny neodvratitelnými událostmi.
- Záruční doba pro zjevné vady jakosti je 10 dnů od data dodání odběrateli uvedeného na vystaveném daňovém dokladu.
- Po převzetí dodávky bezodkladně oznámí kupující prodávajícímu zjištěné vady jakosti s uvedením návrhu na jejich vypořádání. Dohodnutý způsob vypořádání nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího.
- Nedojde-li po oznámení vady jakosti k jiné dohodě, je kupující povinen reklamovanou dodávku vyložit, odděleně uskladnit a označit.
- Prodávající je povinen neprodleně sdělit kupujícímu, zda se k vyřízení reklamace dostaví do sedmi pracovních dnů od jejího nahlášení.
- V případě, že prodávající do dvou pracovních dnů od oznámení vady nepotvrdí svoji účast na kontrolní přejímce nebo sdělí, že se k přejímce nedostaví, provede kupující odběr kontrolního vzorku podle příslušné technické normy sám a písemně sdělí prodávajícímu do 8 dnů zjištěné vady současně s návrhem na způsob vyřízení.
- Kupující, kterému vznikl nárok na slevu z prodejní ceny, není oprávněn požadovat jinou náhradu škody způsobenou jakostí paliva, na které se sleva vztahuje.
- Neumožní-li kupující prodávajícímu prověřit jakost reklamovaného paliva, nenese prodávající odpovědnost za reklamované vady.
- Při reklamační činnosti v místě kupujícího je povinen kupující vytvořit prodávajícímu vhodné podmínky k ověření oprávněnosti jakostní reklamace.
- Kupující může předisponovat reklamovanou dodávku pouze po dohodě s prodávajícím.
- Při oprávněném odmítnutí dodávky na základě zjištěných vad jakosti je prodávající povinen dát kupujícímu neprodleně dispozice, jak má s vadným palivem naložit.
- Náklady na rozhodčí analýzu nese prodávající jen tehdy, byla-li vada jakosti prokázána.
- Prodávající nejpozději do jednoho měsíce od obdržení protokolu o vadách sdělí kupujícímu, jakým způsobem byla reklamace vyřízena.
- Váhové reklamace
- Reklamace váhy musí být ihned při dodání.
- Každá dodávka musí být, žádá-li to spotřebitel, převážena.
- Pouhé odměřování paliva místo vážení je nepřípustné.
- Kontrolní vážení se po dohodě vždy provede na nezávislé úředně ověřené váze.
- Výsledek kontrolního vážení bude zaznamenán do protokolu a projednán s kupujícím.